Sider

onsdag 13. juli 2011

Drømmen om et vaskerom

Når man bor tre stykker på under 50 kvadrat byr hverdagen på noen utfordringer som man kanskje ikke ville hatt hvis plassen hadde vært større. Når en av beboerene i tillegg er en aktiv ettåring så merker man fort at plass er luksusvare. Det krever orden, god logistikk og strenge rutiner, noe jeg desverre bare har i periode. Jeg er vel det man kan kalle en periode ryddefrik, og derfor er min strategi enkel. BLI KVITT ALT MAN IKKE TRENGER., og organiser resten på måter som gjør det enkelt å opprettholde orden på. Men dette innlegget handler ikk om rydding men om det å drømme.

Mangnus og jeg snakker stadig om hva vi skal ha når vi flytter, jada, vi skal ha plass til ølbrygging, kontor, hobbyrom, barnerom, lekerom, stort kjøkken og et vaskerom. Det blir fint tenker jeg, men jeg tviler på at vi får til alt med det første da, men et vaskerom, det vil jeg ha !

Et vaskerom liksom et husmor kontor, og hvem vil vel ha arbeidsplass i et trangt hjørne på badet ? NÅ har vi nettopp det, en liten vaskemaskin og en skittentøyskurv klemt inn mellom dusjen og veggen. Vinduskarmen fungerer so oppbevaringplass til  vaskepulver og skyllemiddel, og det er jo ingen hemmelighet at med små barn i hus. Det er foresten ikke bare barnets skyld at det blir mye heller igrunn for i tillegg til "vanlige" klær kommer treningstøy og arbeidstøy. Det blir tre klesskift det på en dag, og med en slik arbeidsbyrde bør man jo ha et skikkelig vaskerom.


Jeg ønsker meg et vaskerom. 
Mitt drømmevaskerom skal ha

- God belysning
-God plass
- Plass til sortering av klær etter farge, grader, finvask osv osv
-Plass til oppbevaring av vaskemidler, støvsuger og annet vaske utstyr.
-Utslagsvask
- Klimanøytral vaskemaskin
- Plass til å tørke klær ( ikke noe glad i tørketrommel)
-Plass til strykebrett og plass nok til stryking
- plass til oppbevaring av sengetøy, duker og håndklær


Listen kunne sikkert blitt ye lengere, og med tanke på hvos mye tid an bruker på klesvask, bretting, stryking osv, burde jeg kanske hatt et lite te kjøkken der inne også :P

Det er no en gang sånn her i livet at det er svært skjeldent at det ikke finnes positive vinklinger på ting, det gjelder også denne saken.  For noen ganger er drømmen om det som er perfekt like god og kanskje bedre enn virkeligheten :) Så da drømmer jeg eg vekk med et interiørblad før jeg åler meg inn på badet å henger opp klesvasken !

2 kommentarer:

Snertne sneller og små nøster sa...

Jeg tror vaskerommet mitt er det rommet jeg siste ville bytta bort :-) Jeg ønsker meg sånn vaskerom du viser bilde av jeg også ;-)

Ha det fint - klem Siv

Mariannes verden sa...

åhhhh det forstår jeg godt ! Når vi flytter herifra står et vaskerom høy på lista :)