Sider

søndag 5. oktober 2008

Aldri en reise uten...

En tur til akutt mottaket. Det var med et flaut uhell jeg greide a svelge en tannpirker i går kveld. Jeg tenkte den ville skli igjennom og prøvde å ikke tenke på den stikkende smerten i halsen. OK jeg vet det er helt utrolig dumt å klare å gjøre noe sånt, men det var faktisk et uhell. Et uhell som inneholdt et nys og hosting og litt vann og selvfølgelig den berømte tannpirkeren. Anyway... Det gikk noen timer og etter en MSN samtale med Kathrine kunne hun konstatere at dette ikke var bra. Dette var hennes diagnose: TRE ER IKKE FORDØYELIG; DEN KOMMER TIL Å STIKKE HULL PÅ MAGESEKKEN OG RIVE I STYKKER TARMENE DINE- KOM DEG TIL LEGEN. Kathrine har nemmelig fulgt nøye med på Akutten på TV3 og forlangte etter vert at jeg ringte en lege. Etter mye frem og tilbake fikk jeg bekreftet at det faktisk var nødvendig med et lite legebesøk. Stakkars Magnus, var ikke så veldig blid på meg, og strengt talt så var jeg ikke så veldig blid på meg jeg heller.

Så begynte morroa,det var dødsflaut å forklare dette til legen. Men han har forbausende forståelsesfull og kunne fortelle at folk stadigvekk klarte å svelge verre ting en dette. Den lokale legevakten var rimelig primitiv og ikke akkurat nyvasket, men herregud for en effektivitet.

1. Jeg registrerte meg i luka og betale 85 kroner
2. Bang! så hadde de målt tempratur, puls og veid meg
3. Før jeg viste ordet av det ble det sprayet en bedøvelses spray ned i halsen min og en plast tube ble kjørt ned i spiserøret.
4. Jeg ble dratt med inn på et røntgen rom, der de dro av meg smykker og holdt meg fast intill veggen til bilde ble tatt. ( jeg ville faktisk stått i ro frivillig)
5. Full fart ut til legen igjen
6 Diagnose: Sår og rifter i halsen , tannpirkeren hadde knekt og ville bli førdøyd ved hjelp av en pille.

Hele seansen tok 20 minutter. Snakk om en utavdegsjælopplevelse.

Akutt mottaket i Hong Kong er billig og effektivt. Lurer på hva jeg skal teste ut neste uke? Noen forslag? ;)

Ingen kommentarer: