Sider

lørdag 1. mai 2010

Herlige mai :)

Da var det endelig første mai, det er liksom nå ting begynner å skje fremover. Det er lysere ute og sola titter oftere frem. Vi har allerede fått frem ute møblene så nå er det bare å glede seg over varmere dager. Neste uke reiser vi til Tønsberg igjen. Denne gangen skal vi i komfirmasjonen til Marthe søndag den 9 mai i oseberg kulturhus. Det blir stas tenker jeg, jeg gleder meg i allefall masse. Vi skal også nedover for å fikse opp bilen litt, den gamle volvoen holder nok noen år til med litt oppussing nå. Vi kjører fortsatt med piggdekk vi da, så vi skal få byttet til sommerdekk, skiftet fordeleren, bytte ut fremsetene, og lakke litt rust etter vinterens kjøring i saltstrødde gater. Tilslutt blir det vasking og polering, tipper det blir kjempe bra å komme hjem med " ny bil" klar til å innstalere barne sete.

Jeg har stadig nye ideer og planer for leiligheten vår, og i sommer blir vi nok helt ferdige med alt som må til for å få plass til alle tre her inne. Jeg trives bedre og bedre for hver dag, og plutselig syns jeg vi har mer enn nok plass til alt vi trenger på våre knappe 50 kvadrat. Det handler jo litt om innstilling også, innstilling og planløsninger, og selv om vi nok ikke blir boende her i mange år så syns jeg denne leiligheten er helt perfekt akkurat nå.

Okstad Hageby ligger beleilig til på toppen av okstadveien, med god utsikt over byen og kort vei til turområder rundt nidelven. Jeg gleder meg til masse turer utover sommeren og høsten, med barnevogn og alt. I forrige uke fikk vi også vite at sameie utgiftene våre nesten halveres fra og med 1 juli, så selv om renten har gått litt opp har vi ingen økte utgifter på bolig. Det er jo gode nyheter. Nei denne måneden skal bli kjempefin, det har jeg bestemt meg for allerede. Vi skal i komfirmasjon, vi har mange avtaler med gode venner, vi skal plante blomster, feire 17 mai og på slutten av måneden mens jeg suser inn i siste trimester er vi innvitert på grand prix kveld hos Monica og Bjørn :) dette blir bra :) Ha en fin mai måned :)

Ingen kommentarer: