Sider

onsdag 22. oktober 2008

Hvordan smaker egentlig isbjørn?

Det er lange dager i Hong Kong fortiden. Midt inne i den mest hektiske perioden i dette semesteret. Magnus har hatt eksamen i Kinesisk i dag, men jeg tror ikke han var overlykkelig over innsatsen. Jeg har så mange raporter og eksamener denne og neste uke at jeg føler liksom aldri at jeg får gjort nok. Men jeg ligger ikke så veldig dårlig ann, men jeg er usikker på om kvaliteten på det jeg gjør er bra nok.
Forrige uke var den en gutt fra fastlandet som tok sitt eget liv, etter å ha fått noen dårlige tilbake meldinger fra en professor hoppet han ut av et vinduet på skolen. Det er veldig trist, og like trist kunne skolen meddele at selvmords statistikken er høy blandt studenter fra fastlandet. Jeg er litt forbauset over måten dette blir håndtert på. Folk tok faktisk bilder (!!) av det avsperrede område, jeg kan ikke fatte og begripe at det kan være i noens interesse. Dagen etterpå ble det sendt ut en mail til alle studentene, der skolen kunne fortelle at de IKKE oppfordret andre til å gjøre det samme. Og heller avtale en tid med en studieveileder hvis studiene ble for tunge. Det var noen merkelige dager.

Vi er seriøse studenter og sitter nesten bare inne å leser. Jeg har faktisk begynt å bli så lys i huden at jeg nesten er gjennomsiktig. Litt iroisk siden vi er i Hong Kong og muligheten for en tur i solen er jo der. Vi har så smått begynt å planlegge julen også, vi har kjøpt oss en Lonely Planet guide og planen er Burma,Vietnam,Cambodia,Laos og Thailand:) Jeg gleder meg !! Magnus og jeg feiret at vi hadde vert sammen i 2 år nå på lørdag, og siden vi er like romantiske begge to så ble det en aldri så liten fylle kule med pizza og øl:) Så ting er som det skal iallefall her.

Jeg spiste lunch i dag på en av mine favoritt plasser og ble sittende å snakke med ei somjobber der. Hun kommer fra fastlandet og lurte veldig på om jeg ikke hadde noen bilder fra Norge. Jeg logget meg på facebook og viste henne bilder av snø og prekestolen, men hun var litt skuffet over at jeg ikke hadde noen bilder av isbjørner. For hun lurte veldig på hvordan de smakte:) Litt mortsomt syns jeg da. Ellers ingen ting nytt fra Hong Kong i denne omgang.

Ingen kommentarer: