Sider

søndag 24. august 2008

Visum fornyelses tur til Macau.

Da stormen var over sto vi klare til å reise med båten over til Macau. Formålet var å aktivere student visumet, men det er klart vi må spille litt når vi er i Asias Las Vegas. Magnus er ikke en gambler, han røyker sigar og drikker øl mens jeg derimot eier ingen grenser. Det var stilig å se Macau fra båten når det var mørkt. Millioner av neonskilt, blinkende lys og musikk overalt. Dette er stedet folk reiser for å gamble og det var masse rike mennesker som brukte en formue. Det var kjempe gøy, men båtturen var litt bølgete.

Det var godt å komme tilbake til Hong Kong. Vi begynner å bli litt husvarme her i den merkelige leiligheten vår. Vi tok en liten shopping runde på Ict når vi kom tilbake. Gucci, Prada, Mulberry, Luis vuitton, osv osv osv.. Jeg fant Zara og Mango og fant noen bukser å litt sånt.

Når det gjelder mat så har det blitt en del vestlig hittil, men når jeg får ledningen til kamera mitt skal jeg legge ut bilde av Magnus som prøver å smake på kokte grisetarmer. Det er vist helt vanlig og selges på vert gatehjørnet.

Det er vell ikke så mye mere som har skjedd, annet enn at stranden er stengt pga mye hai og vi har hilst på naboen vår Arne. Vi fant posten nede i gangen å trodde med en gang at dette er sikkert en nordmann. Vi banket på for å hilde på, og Arne er en hyggelig mann. Foreldere til Arne er fra Holland, han er født i Sverige men oppvokst i Japan. Han har utdannelsen fra Australia og har jobbet noen år i Taiwan.... Det er i allefall hyggelig å ha hilst på den hvite japanske naboen vår, Arne.

NÅ skal vi til Hollywood road å se på utstoppede kjendiser og kikke litt på markedene rundt der. Kanskje vi får kjøpt oss noen mobiltelefoner. Jeg har vert uten snart en uke. Jeg har fantom ringinger fra vesken nå.

2 kommentarer:

Ingeborg sa...

Hahaha, fantom-ringinger! :-DD Men skjønner hva du mener, det er tomt uten mobil, faktisk!
Høre ut som dere begynner å finne dere til rette da, men grisetarmer!! :-S
Fnis...

Gleder meg til å se bilder av den spesielle læiligheten deres, da!
:-)


Klem

Ingeborg sa...

Hahaha, fantom-ringinger! :-DD Men skjønner hva du mener, det er tomt uten mobil, faktisk!
Høre ut som dere begynner å finne dere til rette da, men grisetarmer!! :-S
Fnis...

Gleder meg til å se bilder av leiligheten!

Klem