Sider

tirsdag 16. september 2008

4 uker i HK

Da har det snart gått fir uker og vi koser oss masse. Vi har kommet i gang med skole og fag og har begynt å bli kjent rundt i områdene her. Det har nettop vert Mid Automn Festival, eller Moonkake Festival som det også blir kaldt her. Denne tradisjonen feires i hele Sør-Øst Asia, de feirer at det er fullmåne og at månen står i en spesiell posisjon. Dette er blandt de viktigste festivalene i Kina. Månefestivalen og Kinesisk nyttår som er i februar er de to viktigste, og de feires skikkelig.
Vi var litt skuffet over at det ikke var noe fyrverkeri, men det var masse lanterner lys og underholdning. Dette året er rotte år, så det var laget en masse med rotte skulpturer og andre ting. Vi fikk også en liten flashback from the 90s her .... Glowstick... Yes de fantes i alle varianter og jeg fikk meg øredobber og armbånd i selvlusene gult hehe. Og så vår det jo måne kakene. De er laget av Lotus-mel.. mmm Kjempegodt. Det er mat man spiser med venner og familie for å feire månefestivalen og symbolisere at det er slutt på sommeren og sommerens harde arbeid på jordene.

Måne festivalen er over for i år og vi er i full gang med lesingen igjen. Jeg tar 5 fag dette semesteret
Creativity and Problem solving in Marketing
Marketing Research
Principles of Marketing
International Marketing
Fundamentals of Public Relations
Det er ganske mye å gjøre I alle fagene men det er veldig intresant og nyttig. Så jeg håper det går bra.
Magnus har begynt med Kinesisken sin og det går veldig bra. Jeg fikk ikke ta Mandarin i år så jeg får se til neste år heller